Chystaná úprava v rámci Integrované dopravy Plzeňska se pomalu blíží do cílové rovinky. Současné dvě zóny - vnitřní a vnější - budou od prvního dubna zrušeny. Namísto nich vznikne širší dopravní síť. Většina obcí tento návrh vítá. Doufá, že pro ně bude prospěšný. Pouze některá místa hodnotí blížící se změny negativně. Patří mezi ně i Smědčice. Důvod je prostý, pro místní se zvednou náklady na dopravu přibližně o čtyři sta korun za měsíc.

Budoucí dopravní situace se pochopitelně Smědčicím nelíbí. Řadí se k sedmi obcím, na které se vztahuje vnitřní zóna. Tamější občané mají díky ní zatím levnější jízdenky. „Jednoduše z P zóny budeme vyřazeni. Jízdné se tím ale prodraží skoro o čtyři sta korun na osobu, což je hodně,” konstatovala starostka Jana Šrédlová. Podle jejích slov se pak Smědčickým už vyplatí jezdit autem. V rámci celé problematiky Deník oslovil Zdeňku Kmochovou, ředitelku Plzeňského organizátora veřejné dopravy. „Kraj chce poskytnout obcím stejné podmínky, proto budou zařazené do vnějších zón s jednotným tarifem,” vysvětlila. Až dosud totiž v IDP byly určité výjimky, které uvedených sedm lokalit zvýhodňovaly.

Smědčice se nechtějí se situací smířit, a se proto společně se šesti spojenci (Dýšina, Chrást, Kyšice, Starý Plzenec, Vejprnice a Tlučná) snaží vyvolat jednání s krajem.

Oproti tomu sto padesát dva obcí, jež budou nově do IDP včleněné, mají ze změny radost. „Určitě je to pozitivní zpráva,” reagoval mýtský místostarosta Pavel Kořen. Obdobně hodnotí situaci také Vlastimil Sýkora, starosta Mirošova. „Určitě z toho radost máme. Zvláště proto, že mnoho místních dojíždí za zaměstnáním do Plzně, nebo naopak Plzeňští dojíždějí k nám. Zatím ale nemáme bližší informace, do konce roku budeme vědět více,” sdělil Sýkora.