„Šmejdi přistoupili k novému způsobu, jak šidit zákazníky budou chodit za občany až domů! Vyrozuměla jsem to z telefonického rozhovoru, mé číslo prý zvolili náhodně, a myslím, že se opět jedná o ně," prozradila Eliška Šilpochová z Rokycan.

„Vzhledem k jejich slovnímu vyjádření o možnosti získat zadarmo ještě polštář," dodala, „či o tom, že by člověk měl vhodný vánoční dárek zadarmo a celá akce slouží jen pro reklamu jejich výrobků, není o čem pochybovat," míní.

Nicméně i v případě, že by se skutečně jednalo o nepoctivé prodejce a zmíněné pozvání to prakticky potvrzuje, nezmůže s tím nic policie ani inspektoři České obchodní inspekce. „Co k tomu říci nového? Bohužel nic, neboť jsme v poslední době zaregistrovali jak v terénu, tak i na besedách se spotřebiteli a seniory, že šmejdi se vtírají do domácností, kde vědí, že tam dozor ze strany kontrolních orgánů nelze aplikovat. Tam pravomoci orgánů končí," informoval ředitel České obchodní inspekce v Plzni Jan Řezáč.

V momentě kdy oslovený souhlasí s návštěvou doma, tak v podstatě vystavil obchodníkům pozvánku. „Je to další z triků šmejdů, protože takto neporušují ani vyhlášku města o podomním prodeji, ani o ochraně spotřebitele. Za zákazníkem do domácnosti přijdou dva tři prodejci a ve většině, drtivé většině, spotřebitel podlehne tlaku a podepíše," doplnil ze zkušenosti Řezáč. Jedinou možností tak je být vůči tomu novému způsobu nátlaku imunní a nejenže na žádné předváděcí akce nechodit, ale ani ´neotevírat dveře´.