Prostor dostali nejprve náměstci hejtmana Rudolfa Špotáka. „V malém okrese je 458 kilometrů krajských silnic. A letos chceme výrazně postoupit s napojením severní části okresu k dálnici,“ připomněl Pavel Čížek, který má pod křídly dopravu. Nezapomněl ani na železnici, kde se chystá další modernizace souprav jezdících ve směru na Radnice nebo Příkosice.

Pokud jde o sociální sféru, hovořili vyslanci kraje o zámku v Liblíně a o spolupráci s památkáři.

Řadu reakcí vyvolaly informace o digitalizaci státní správy včetně vznikající technické mapy kraje. „Především ty nejmenší úřady se dostanou pod obrovský personální tlak a jsme připraveni jim pomoci,“ zdůraznil Špoták.

Druhá část schůzky byla vyhrazena diskusi. Odstartoval ji Josef Král z Bezděkova, jehož dotaz směřoval k cyklostezce v trase bývalé železniční tratě mezi plzeňskou Doubravkou a Chrástem. Myšlenka zachování jedné koleje a prostoru pro bicykly neusnula, jenže se neúměrně protahuje. Vlastimil Sýkora z Mirošova nejprve připomněl podzimní povodně, k nimž výrazně přispěla zemina spláchnutá z polí a ucpaná kanalizace v centru města. „Ale musím i poděkovat. Zůstal u nás stavební úřad, což považuji pro jih Rokycanska za užitečnou instituci,“ uvedl.

Ilustrační foto
Připojení severu Rokycanska na dálnici má být hotové za tři roky

O možném přesunu protialkoholní záchytné stanice z Plzně do Rokycan se zmínil představitel Rokycan Tomáš Rada. Zajímal ho rovněž projekt gigafactory, kdy se kvůli zájmu automobilky VW hovořilo o širším využití letiště v Rokycanech. Ani jedna ze záležitostí prý podle zástupců kraje není na pořadu dne.

Závěrečného slova se ujal hejtman. „Mimo jiné počítáme s modernizací krajských nemocnic a s vybudováním centrálních příjmů. Což se týká našich zařízení v Klatovech, Stodě i Rokycanech. Řádově půjde o stovky milionů korun,“ řekl Špoták.