Dopravní revoluce, která odstartovala prvního dubna, dává zabrat hlavně řidičům autobusů. Ti Ro- kycanští včera bojovali především s odbavovacími strojky, kvůli nimiž se zpožďovalo až padesát procent spojů.

Pokud se v pondělí ráno cestující z Rokycan vydali do Plzně, dočkali se až dvacetiminutových prodlev. Na vině totiž byly komplikace s novým softwarem v přístrojích. „Problém jsme zaznamenali ve dvou autobusech v uvedené trase. Na další dva si museli pasažéři počkat ve směru Plzeň Stříbro,“ uvedl ředitel plzeňských ČSAD Miroslav Hucl. Drobnější potíže ale postihly asi padesát procent všech linek, které pak odjížděly o pět až deset minut déle „Vydali jsme celkem osm- ačtyřicet zpožděnek, lidé je potřebovali kvůli svému zaměstnavateli nebo do školy,“ dodal Hucl.

Také pro řidiče autodopravy Hrouda nebyla včerejší směna rozhodně procházkou růžovým sadem. „Největší nesnáze jsme měli u vytížených ranních spojů. Strojek nedokázal zkombinovat a spočítat jízdné v tarifní zóně a mimo ni. Z dvaceti karet přečetl přibližně jen pět,“ sdělil dispečer Jan Stejskal. Hlavním důvodem prozatímního kolapsu systému byl nově nainstalovaný software. „Ačkoliv technici program předem testovali, nedalo se předejít všem chybám. Odborníci byli na příjmu a snažili se vzniklé závady odstranit. Věříme, že se dílčí chyby podaří během půl dne napravit,“ konstatoval včera vedoucí projektové kanceláře Plzeňských městských dopravních podniků Martin Chval. Kromě minut, jež strávili pasažéři na cestě navíc, hojně vraceli i čipové karty, jež doposud používali. „V de- vadesáti procentech lidé požadovali zpět peníze, které na nich měli,“ uvedl Jiří Mráček z informačního centra rokycanského autobusového nádraží.

Autodopravci doufají, že prozatímní situace se co nejdříve zklidní.