Českem otřásla nehoda vlaku a nákladního automobilu u Studénky. Zajímalo nás v této souvislosti, ke kolika střetům s vlaky dochází na Rokycansku.

V okrese došlo během půl roku ke dvěma kolizím automobilu a vlaku. Dvanáctého ledna se stala nehoda u rokycanských Kovohutí. Osobní vlak zde narazil do kamionu krátce po 21. hodině. Srážka si žádná zranění nevyžádala, hmotné škody ale byly značné.

Velmi často kritizovaný přejezd je ve Střapoli. Právě zde se 18. června srazil osobní vlak s dodávkou. V soupravě cestovaly děti na výlet. Jen zázrakem skončila kolize bez zranění. Ve vlaku se v době střetu nacházelo 44 cestujících, všichni vyvázli bez zranění. Většinou se jednalo o kluky a děvčata, kteří mířili na školní zájezd. „V dodávce cestoval pouze řidič, ani ten nebyl zraněný," informovala Deník mluvčí HZS Pavla Jakoubková.

Většina přejezdů je vybavena výstražnými světly. Platí to o trasách Rokycany Nezvěstice (nebezpečný býval úsek z Kornatic směrem na Šťáhlavice) a Chrást Radnice. „Pokud se týká přejezdů, lze říci, že každý z nich by měl být zabezpečen minimálně výstražným křížem, který řidiči jasně řekne, jak se má chovat. Tedy že má jet maximálně třicet kilometrů v hodině a případně dát přednost drážní dopravě," sdělil mluvčí drážní inspekce Martin Drápal.

„V roce 2012 jsme v Rokycanech při kontrole jednoho železničního přejezdu zjistili, že nesplňuje rozhledové podmínky pro přejezd nejdelšího a nejpomalejšího vozidla. Drážní inspekce na to upozornila vlastníka, který přijal opatření a následně byl přejezd uveden do takového stavu, aby vyhovoval všem předpisům," uzavřel Drápal. Jedná se o přejezd v Zeyerově ulici, kde byly vybudované závory.

Dodejme, že středeční tragická kolize se stala na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami. Pendolino jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní se střetlo s nákladním automobilem. Tři lidé zemřeli, desítky dalších byly zraněny. Jasná vina ukazuje na řidiče polského kamionu, který vjel i přes zabezpečení do kolejiště.