Odtání sněhu a ledu na silnicích po celém regionu odhalilo jejich bezútěšný stav. Řidiči jsou na děravých komunikacích vystaveni každodennímu riziku poškození, v lepším případě pneumatik, v tom horší náprav podvozku nebo karoserie.

Nejlépe zmapovaný terén mají řidiči linkových autobusů, pro které jsou okresní silnice jejich pracoviště. Dle jejich slov je situace taková, že jedné díře se vyhnou, do dvou jiných spadnou. Toto rčení potvrzuje i vedoucí dopravního útvaru ČSAD Plzeň, a.s., Jaroslav Hošek: „Komunikace jsou po odeznívajícím zimním období v žalostné kondici. Dokazují to zvýšené náklady na pneumatiky a servis vozového parku. Nejčastěji dochází k nadměrnému opotřebení podvozkových komponentů.“

Také Jan Stejskal, dispečer autobusové dopravy Miroslav Hrouda sdělil, že: „Stav silnic není opravdu dobrý, ale podle mého názoru se neliší od stavu v minulých letech.“