Rychlejší a komfortnější cestování nejen pro obyvatele Rokycanska se začíná rýsovat. Výběrové řízení má své vítěze. Hlavním dodavatelem bude pravděpodobně Metrostav, který přišel s nejlevnější cenovou nabídkou. Mluvčí SŽDC Pavel Halla Deníku sdělil, že v současnosti běží patnáctidenní odvolávací lhůta. Pokud ji nikdo ze zúčastněných v soutěži nevyužije, práce by měly za měsíc začít.

Původně odhadovaná část-ka se pohybovala kolem jedenácti miliard. Ta byla posléze snížena na téměř polovinu. Nakonec vyhrála nabídka za necelé čtyři miliardy.

V rámci modernizace tra- ti, jež by měla z většiny zafinancovat Evropská unie, vznikne také nejdelší (čtyřkilometrový) železniční tunel v České republice, a to mezi Kyšicemi a Plzní. Současná trasa se zkrátí asi o šest tisíc sto metrů. Rychlíky tady budou moci nabrat až stošedesátikilometrovou rychlost. Výhledově se ovšem uvažuje až o dvou stech kilometrech. Tím se zkrátí i doba jízdy z Plzně do našeho okresního města, odhadem o šest až osm minut.

Někteří chystanou změnu vítají, jiným už nyní dělá vrásky na čele. „Denně dojíždím právě na téhle trase a zrychlení cestování považuji za skvělou zprávu," řekla Milada Horáková. Třeba Ejpovice budou stavbou na dva roky výrazně zatížené. Klidu se však tamější dočkají v říjnu 2015, kdy má být projekt hotový.