Schválení kompromisní varianty neprošlo nejtěsnějším poměrem, což výrazně komplikuje tužby a požadavky vlastníků pozemků, stavebníků nebo firem pro další rozvoj města s přívlastkem královské.

Parkování těžkotonážních strojů kolem dálnice D5 je obrovským problémem. Šoféři musí dodržovat bezpečnostní přestávky, jenže ploch k odstavení kamionů ubývá. Podílí se na tom stále častější vyhlášky měst a obcí o zákazech vjezdu nebo stání aut. Ministerští úředníci v součinnosti s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) proto chtěli zabudovat do územního plánu Mýta požadavek na oboustranné dálniční odpočívadlo poblíž vodojemu. „Což jsme ale jednoznačně negovali s ohledem na současnou i plánovanou obytnou zástavbu,“ vrací se ke složitým rokováním starosta František Končel.

Na křižovatce směrem k dálnici a k Holoubkovu došlo k řadě nehod
U Mýta se rýsuje nový kruhový objezd. Vyroste tu i fastfood a supermarket

Zmíněné instituce tedy po rozpravě s vedením města návrh pozměnily na umístění jednostranné odstavné plochy za dálničním tělesem směrem k Siré. Sloužila by 84 nákladním a 25 osobním vozidlům s tím, že vjezd by byl pouze z D5 ve směru z Prahy do Plzně.

Zdánlivě schůdná varianta však narazila. „Při prosincové schůzce nás bylo čtrnáct a pro chystané memorandum s ŘSD se musela vyslovit nadpoloviční většina osmi zastupitelů. Souhlas jich však vyslovilo jen sedm, šest bylo proti a jeden se zdržel. Tím byla negovány naše dosavadní úmluvy a vzniká nebezpečí, že odpočívky budou postaveny podle původní studie, tedy v blízkosti Mýta a v obou tazích na Plzeň i na Prahu,“ připomíná Končel.

Představitelé Rokycan uctívají až do pátku odkaz Jana Palacha nasvícením radnice.
Rokycanská radnice se převlékla do trikolóry, Tři králové slavili úspěch

Na jaře ho sice čekají další schůzky, jenže na tahu o investici a potažmo územním plánu je nyní Plzeňský kraj jako vyšší územně správní celek. A jeho rozhodování se neodhaduje na měsíce, ale spíše na roky.