K dosavadním způsobům hrazení poplatků totiž nově přistupuje i možnost zaplatit pomocí SMS zprávy. „Zasílá se na telefonní číslo 90206, které je společné pro všechny tuzemské mobilní operátory. Pokud chcete poukázat třicet korun, zapíše se do SMS NR30. V případě úhrady regulačního poplatku v devadesátikorunové výši se píše NR90, u stokoruny NR100," sdělila za nemocnici manažerka řízení kvality Pavla Kantoříková. Po odeslání zprávy by měla obratem následovat odpovědní SMS s jedinečným kódem, kterým se pacient prokáže v ordinaci. Za zajištění služby ale musí klient počítat s příplatkem.

Projekt má být v běhu do konce roku. První měsíc zkušeností mají Rokycanští za sebou. „V případě, že se spolupráce se společností, která službu technicky zajišťuje, osvědčí, bude pokračovat," dodala Kantoříková. Doplnila také, že přímo v nemocničních ambulancích, tedy ne těch, jež v místě provozují soukromí lékaři, příležitost uhradit novou formou třicetikorunový poplatek už využilo osmadvacet lidí. Na pohotovosti se stejně, ovšem s devadesátikorunovou taxou, vyrovnalo dalších deset pacientů a evidují už i první případ hrazení hospitalizace. Zatím jednodenní. V tomto případě je situace složitější, protože je třeba platit za každý den zvlášť a kvůli poplatku za umožnění transakce částka rychle narůstá. „V případě třiceti korun, které vydám u lékaře, mi těch šest navíc pro společnost zajišťující službu až tak nevadí," konstatoval Petr Nový. „Mně se dvacet korun, které jsem platila nad rámec úhrady regulačního poplatku na pohotovosti, už zdálo dost," mínila paní Eva a dodala: „Jinak by to byla služba velmi šikovná. Přece jen telefon si třeba do lesa s sebou vezmete, ale peníze většinou ne," zvažovala výhody.