„Už to, že se děti ve třídě shodnou na faktu, že připraví něco pro ostatní a domluví se na tématu i jeho přípravě a rozdělení úkolů, pokládám za velice přínosné pro jejich kolektiv," uvedla ředitelka ZŠ Hana Šlég-rová. „Věnují tomu pak svůj volný čas, takže na neplechy není kdy," dodala. „Zabývají se vymýšlením a o své vůli se pouštějí do samostudia," dodala.

Co se dále týče jimi nastoleného tématu, kluci a děvčata se vlastně aktivně zapojují i do odhalování slabin v povědomí o něm. Učí se také navzájem zajímat o své okolí.

Tentokrát si deváťáci pro mladší spolužáky připravili poznávání negativních rysů a jevů na základě pohádek. Pro ty větší pak zvolili téma sport a bylo to o vytrvalosti, píli, přemáhání se a podobně. Stejně jako v případě pohádek bylo třeba osvědčit též své znalosti. Starší kolegy vedli také ke snaze rozšířit si je. Celkově se děti formou kvízu vyrovnávaly třeba s otázkami typu: v jakých sportech daný jedinec vynikl, nebo kde vznikl hokej, jak dlouho trvá utkání a podobně.

Veronika Hahnová z páté třídy si zvolila téma pohádky a nám řekla: „Zjistila jsem, že z těch základních znám jen nějaké. Slíbila jsem si, že budu víc číst." „Já poznával pohádky podle obrázků, to se mi líbilo," konstatoval prvňáček Jirka Giňa.

Tým deváťáků chválil za přístup k projektovému úkolu hlavně spolužáka Patrika Pura. Ponořil se do pohádek, na jejich základě vymyslel hádan- ky, na internetu pak k nim našel obrázky a vytiskl je. „Pomá- hali jsme také, malovali dopro-vodné plakáty a podobně," dodala Zuzka Lorencová. „Museli jsme si rovněž promyslet, jak malé k odpovědi nasměrujeme. Zarážející pak pro nás bylo, že spousta z nich nezná tradiční české pohádky," konstatovala Denisa Unetičová.

„Tím ale úloha deváťáků nekončí. Teď bude na nich, aby přemýšleli o všech zjištěních a připravili další program, který by negativní poznatky pomohl odstranit.

Za čtrnáct dnů nejstarší mladé pány a slečny vystřídá další třída a bude jen na ní, jakou formu pro své působení zvolí.