„Dojde k jeho vylepšení a také odtud bude nově přístup na nástupiště, která v prostoru železniční stanice vzniknou,“ sdělil místostarosta Jaroslav Mráz.

„Vzhledem k rozsahu rekonstrukce bude podchod uzavřen do 17. listopadu,“ upřesnil inženýr Kubrycht z firmy, která pro správu železnic celou stavbu zastřešuje. Za náhradní trasu poslouží podchod pod mostem u sokolovny. I když i ten čekají úpravy, průchod pro pěší zůstane zatím zachovaný.

"Ovšem úsekem se – už od křižovatky ulic Svazu bojovníků za svobodu s Jiráskovou až po další překřížení s Dukelskou – částečně omezuje doprava,“ informoval mluvčí rokycanské radnice Jan Engler. Doplnil, že řešena bude zjednosměrněním provozu a jeho řízením dopravní signalizací.

Zároveň se bude stavět nový podchod pro pěší mezi stávajícím podjezdem a budovou starého nádraží.

Problémem podle občanů je, že už teď bílé vyznačení přechodu mezi sokolovnou a zdravotní pojišťovnou je málo patrné a leckteří řidiči ho nerespektují. „K obnově značení dojde v příštích dnech,“ slibuje mluvčí města.

Místostarostce Marii Hlávkové se ale i tak nelíbí zabezpečení chodců, jejichž počet se v místě značně zvýší. Kvůli uzavření podchodu u nádraží totiž k přemístění za trať využijí cesty po peronu a provizorní východ u starého nádraží. „Ve středu se budeme opětně domlouvat se stavbaři,“ sdělila Hlávková. Při pátečním jednání o dopravě ve městě situaci jeho představitelé proberou znova.

V souvislosti s optimalizací trati dojde v Rokycanech také k rekonstrukcím dvou nadjezdů, které si opět vyžádají částečná omezení silničního nebo pěšího provozu. Sundavat a nově stavět se bude most spojující městskou část Borek se silnicí ke střelnici a dále na Žďár. „Oprava se uskuteční od 10. července do prosince 2009. Na zmíněnou dobu ho nahradí provizorní komunikace a železniční přejezd umístěný asi o 120 m dál, směrem k Rokycanům. Ten zajistí zabezpečovací zařízení a výstražná světla,“ informoval Engler s tím, že nový most má být v provozu do konce roku.

Obdobný scénář se odehraje i v případě přemostění Rokycany – Žďárská cesta. Provizorní přejezd se zabezpečovacím přejezdovým zařízením a výstražnými světly vznikne na dobu od 10. července do prosince 2009 zase zhruba 120 m od nynějšího.

Přesun se týká i lávky přes Padrťský potok v Pivovarské ulici. Důvodem je bourání čtyřobloukového železničního mostu. Nový má vznikat postupně, po polovinách, v průběhu dvou let. Náhradní lávka pro pěší tok překlene rychleji, ale i tak až koncem roku.

V rámci optimalizaci tratě ve středu začíná i rekonstrukce mostu v Holoubkově. Úplná uzávěra silnice pod ním potrvá do 25. srpna. Objízdná trasa vede přes Medový Újezd.