Tehdy do zmíněného úseku byla investovaná částka ve výši téměř osm set milionů korun. Došlo na výměnu železničního svršku a spodku, včetně rekonstrukce nástupišť a zajištění bezbariérových přístupů a mnoho dalšího. Změnou prošly také železniční přejezdy, kterých je na trase hned třiadvacet. Jenže neuplynul ani půl rok a koleje se opět opravují. A motoristé šílí. „Osobním autem se to objede snadno. Ale my vozíme na nákladním automobilu bagry, takže je to pro nás hodně komplikované,“ sdělil Miroslav Hrabačka z Trokavce. „Na objízdné trase v Mešně se na Kakejcov nevytočíme, takže musíme až do Spáleného Poříčí. Z druhé strany přes Skořice to totiž také najde, tam je pro změnu poškozený most, přes který nesmí těžká technika,“ pokračoval. „Kdyby to bylo jeden den, ale tohle trvá čtyři až pět. Ani pořádně nevíme, co se zde zase dělá. Vždyť se tu opravovalo nedávno a je to opět,“ konstatoval Hrabačka. „Kdyby alespoň opravili ten most pod Skořicemi, abychom zde mohli projet, ale ten už je také nějaký rok s omezeným provozem,“ uzavřel.

Práce měly ale skončit v pondělí, což se nestalo. „Výluka byla naplánována již při zahájení akce – na provedení následné (konečné) úpravy geometrických parametrů koleje. Jedná se o běžný technologický postup,“ sdělil tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. „Tato výluka byla zároveň využita na odstranění reklamované vady – oprava nestabilní přechodové oblasti u mostního objektu a byla provedena oprava tělesa dráhy,“ uzavřel.

„Výluka na trati skončila v pondělí podle plánu. Vlaky na trati v od úterý podle jízdní řádu a jak ukazují záznamy, jely včas, bez zpoždění. Pokračují-li práce na přejezdech, pak je to bez vlivu na osobní železniční dopravu,“ dodala mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.