SŽDC nyní pokročila s přípravou rekonstrukce stávající tratě. Už žádá úřady o posouzení, zda se bude stavba s rozpočtem přes dvě miliardy korun řešit podle zákona o posuzování vlivu na životní prostředí.

Jedná se o optimalizaci 12,3 kilometru dlouhého úseku od Nové Hospody na okraji Plzně přes Nýřany do Zbůchu. Tedy o jednu ze čtyř staveb, které mají zajistit rychlejší spojení Plzně a Bavorska. „Úprava má pomoci hlavně provozu osobních vlaků příměstské dopravy a také obsluze kontejnerového terminálu v Nýřanech,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. V rámci stavby budou zrekonstruovány stanice Vejprnice a Nýřany a zastávka Tlučná. SŽDC už dříve uvedla, že chce i elektrizovat trať z Nýřan do Heřmanovy Huti, kraj má ve svých dopravních plánech linku přes Plzeň z Nepomuku do Heřmanovy Huti.

Rychlost na trati se má zvýšit až na 140 km/h, pro klasické soupravy na 120 km/h. V úseku Nýřany – Chotěšov bude maximem 100 km/h. V úseku je aktuálně sedm přejezdů, tři chce SŽDC při této akci zrušit.

SŽDC počítá se zahájením stavby v polovině roku 2022. O tři měsíce později chce začít současně s takzvanou 1. stavbou, tedy novou tratí na 200 km/h. Ta má sloužit hlavně pro dálkovou a nákladní dopravu, rekonstruovaná pak pro regionální.

Bývalá telefonní budka nalezla nové uplatnění
Ejpovičtí mají knihobudku