Příprava dokumentace pro rekonstrukci a vylepšení trati z Rokycan do Nezvěstic je hotová.

V téměř 12,5kilometrovém úseku se železnice v příštím roce změní v modernější spojnici obcí na jihu okresu. „V úseku bude provedena výměna železničního svršku a spodku, včetně rekonstrukce nástupišť ( na výšku nástupní hrany 550 milimetrů nad temeno kolejnice), včetně zajištění bezbariérových přístupů. Dále pak bude provedena rekonstrukce propustků, mostů a umělých staveb v řešeném úseku. Ve všech dotčených zastávkách a stanicích pak bude vybudován nový informační systém a předpokládá se rovněž zřízení přístřešků v jednotné podobě," uvedl Marek Illiáš ze Správy železničních dopravních cest.

Součástí by měla být i úprava zabezpečovacích a informačních systémů, silnoproudých technologií a dálkové diagnostiky. V Mirošově se změní lidmi kritizovaná současná budova, ve které by měla být umístěna stavědlová ústředna. „V rámci této stavby pak bude provedena i rekonstrukce dvaceti tří železničních přejezdů, kde dojde k úpravě zabezpečovacího zařízení a tím i k zajištění vyšší bezpečnosti nejen železniční, ale i silniční dopravy. Úpravy pak umožní zvýšení současné traťové rychlosti z padesáti kilometrů na 60 80 kilometrů v hodině, což přispěje ke zkrácení jízdní doby," prozradil jeden z cílů rekonstrukce Illiáš.

V současné době je vysoutěžen zpracovatel projektu stavby, který musí ve velmi krátkém termínu připravit projekt a zajistit stavební povolení protože zahájení realizace této stavby se předpokládá v březnu 2015 a ukončení pak do konce téhož roku.

„S ohledem na rozsah a krátký termín se předpokládá, že trať bude v celém úseku vyloučena z provozu a spojení bude zajišťovat náhradní autobusová doprava. Tyto termíny jsou dány podmínkou pro spolufinancování této stavby z prostředků EU Operačního programu doprava, který končí právě v roce 2015," doplnil Illiáš.

Přípravu stavby v současné době komplikuje vydání územního rozhodnutí, které Stavební úřad v Rokycanech podmiňuje zrušením jednoho ze dvou přejezdů v Rokycanech (v ulici Zeyerova) a vybudováním přeložky komunikace, kterou by ale měla realizovat Správa a údržba silnic Plzeňského kraje. „Jsme připraveni jednat se zástupci kraje," uzavřel Illiáš.