Během na dlouhou trať byla pro představitele obcí na bývalé mezinárodní silnici z Plzně do Prahy snaha o omezení jízdy kamionů.
Od léta loňského roku se to podařilo, což výrazným úbytkem nákladních vozidel nad dvanáct tun na komunikaci II/605 pociťují obyvatelé Svojkovic, Holoubkova, Mýta i Kařezu. Vesměs jde o průtahy obcemi, které spediční firmy využívaly ve snaze ušetřit na mýtném.
Verdikt rokycanských úředníků však dostal trhlinu. „Šlo spíše o formální pochybení, které napadla společnost z Kařezu. Soud pak skutečně rozhodnutí odboru dopravy zrušil v úseku dálnice mezi Mýtem a Cerhovicemi. Tedy v nájezdu od 41. do 50. kilometru,“ sdělil mýtský starosta František Končel. S kolegy však začátkem letošního roku deklaroval zachování stávajícího režimu, což dokumentuje lepší životní prostředí, kvalita bydlení a především znatelně vyšší bezpečnost chodců. „Projíždějící těžkotonážní vozy nadále kontrolujeme,“ potvrdil šéf tamní městské policie Josef Aubrecht. Odbor dopravy MěÚ Rokycany tudíž stanovil přechodnou úpravu provozu na šedesát dnů. Přihlédl k uzavírce průtahu Holoubkovem od dubna do června, kdy by objízdná trasa při zrušení tranzitu znamenala obrovskou zátěž pro vedlejší komunikace. Ekonomický faktor souvisí s odstraněním osazených značek a jejich opětovnou instalací.
Přesto je pravděpodobné, že se záležitost vrátí na start a instituce si zdlouhavou papírovou mašinerii zopakují.