Pokud má Zbiroh peníze na rozšíření kontaktního místa z evropských prostředků přes regionální operační program získat, musí do konce měsíce podat žádost ministerstvu vnitra.

„Přibýt by měla třeba kopírka, scaner a propojit chceme terminál s další obrazovkou. Kvůli lepšímu pohodlí zákazníka, aby si mohl nerušeně vybírat z načteného a přesně stanovit, co chce zkopírovat,“ vysvětloval tajemník Jaroslav Ticháček. Do budoucna uvažují také o čtečce karet. Lidé by nemuseli manipulovat s hotovými penězi a rovnou by se suma strhla z účtu.

„Připravujeme se i na zavedení datové schránky. Zlepší komunikaci lidí s úřady. Umožní například dokument v listinné podobě převést do elektronické, přičemž elektronická komunikace pak bude mít stejnou váhu, jakou dnes mají papírová podání,“ uvedla Radka Svejkovská, která Czech – point ve Zbiroze obsluhuje.

„Jsem s nabídkou spokojená, protože šetří čas. Úřední záležitosti vyřídím na počkání a mám to po ruce, bez dojíždění,“ míní Jana Mudrová.

„Za letošek už jsme vydali pětapadesát výpisů,“ sdělila Svejkovská. Jestliže vloni převažoval zájem hlavně o výpisy z rejstříku trestů a obchodního, letos jich dost dě– lají i z katastru nemovitostí a řidiči chtějí vědět, jak jsou na tom s trestnými body. Zájem o služby se tedy podle Svejkovské skoro zrovnoměrnil.