„Když se podíváme po městě, tak zjistíme, že rozhodně místa zákazu stání a zastavení nezejí prázdnotou. Až nastane ta situace, kdy se botičky zruší, nebude pro nás nic jednoduššího, než že je strčíme do skladu nebo je prodáme případným zájemcům,“ uvedl Hosman.

Situace je podle něho v Plzni kritická a rozhodnutí o plošném rušení botiček velmi unáhlené. „Způsob postihu řidičů skrze botičky se nám osvědčil. Zejména proto, že policista může přestupek vyřešit hned na místě,“ vysvětlil Hosman.

Ovšem brzy nastane situace, že řidiči za špatné parkování dostanou výzvu za stěrač auta. „Šofér ji ale vezme a zahodí. My ale máme auto natočené na kameru a přestupek je tedy zaevidovaný. Musíme následně proto majitele obeslat, což stojí třicet korun. Když nepřijde, bude v případu pokračovat přestupková komise. Tím ale mizí hospodárnost řízení,“ podotkl velitel plzeňských strážníků.

Jedno z měst, kde už od botiček upustili, je Ústí nad Labem. Dodnes si tento krok nemohou vynachválit. „V Ústí zjistili, že řidiči jsou u nich natolik vychovaní, že mohli od botiček upustit. V Plzni tomu tak rozhodně není,“ dodal Hosman.

Sami řidiči si ale stěžují na to, že chybí parkovací místa. „Když jedu do centra, tak tam prostě nezaparkuji. K tomu by měla městská policie také přihlížet a nejen bezhlavě pokutovat,“ řekl nám šestadvacetiletý Radek Bouček z Plzně.